ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2017 HAPPY NEW YEAR 2017 !!!! ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΡΕΙΑ 2375m. 06/11/2016 - ΚΤΕΝΙΑΣ 1635m. 10/12/2016

Μια μέρα έμεινε για να τελειώσει και το 2016. Ας δούμε πρώτα τις τελευταίες εξορμήσεις μας πριν περάσουμε στις καθιερωμένες ευχές για την έλευση του νέου χρόνου. Το μήνα Νοέμβριο εξορμήσαμε στην Μεγάλη Ζήρια 2375m. πριν πέσουν τα πολλά χιόνια και για τον μήνα Δεκέμβριο μια έξοδο εδώ κοντά στην Τρίπολη στο φανταστικό  τείχος, στο Κτενιά 1635m.

Η Μεγάλη Ζήρεια SV/PL-005 είναι το δεύτερο ψηλό βουνό της Πελοποννήσου με υψόμετρο 2375 μέτρα.  Η ανάβαση ξεκίνησε από το οροπέδιο ακολουθώντας την κλασική διαδρομή που περνά από το καταφύγιο του ΕΟΣ Κορίνθου και συνεχίζει μέσα στο λούκι ως το πρώτο διάσελο. Λίγο πιο πάνω συναντάς το χωματόδρομο που οδηγεί στη στάνη. Αφήσαμε τον χωματόδρομο και  πλέον  ακολουθουμε την ράχη ως την κορυφή. Η διαδρομή είναι  εύκολη χωρίς δυσκολίες.  Ως συνήθως στην Μεγάλη Ζήρεια πάντα ο άνεμος είναι ενισχυμένος  και αυτός ήταν ο λόγος  που για το Πρόγραμμα SOTA έγιναν επαφές μόνο στα VHF.

Πρώτος που ακούστηκε ήταν ο Γρήγορης από την Κρήτη SV9/SV2BFJ  αμέσως μετά ο Νίκος SV1LKE από την Αθήνα, ακολούθησε επαφή S2S ( SUMMIT TO SUMMIT) με τον Σταύρο SY2BIK/P από την SV/TL-067. Στην συνέχεια έγινε επαφή με τον Βασίλη SV3IRK από το Αργος τον Γιάννη SV1ELN από Αθήνα και τέλος με τον Βασίλη SV1QY από Αθήνα.

Ο άνεμος δεν έλεγε να κοπάσει, αυτό μας ανάγκασε να βγάλουμε φωτογραφίες και να αποχωρήσουμε από την Κορυφή. Κολατσιό κάναμε πιο κάτω σε ένα απάνεμο σημείο της πλαγιάς. Η κατάβαση  έγινε από την ίδια διαδρομή , επιστρέψαμε  στην Τρίπολη  αργά το βράδυ.

Η τελευταία εξόρμηση έγινε στον Κτενιά 1635m. SV/PL-097 στις 10 Δεκεμβρίου.  Ο πάγος  ήταν έντονος σε μια ηλιόλουστη μέρα. Όπου φυσούσε καταλάβαινες έντονα το κρύο. Η πορεία  δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο, μόνο ένα κοπάδι από αγελάδες έσπασε την μονοτονία. Η ανάβαση διήρκησε 2:30 ώρες. Έστησα την Κεραία για τα βραχέα για το Πρόγραμμα SOTA, στα VHF δεν υπήρχε κίνηση. Στα βραχέα η ανταπόκριση των συναδέλφων  ήταν ικανοποιητική 28 επαφές  στους 14 MHz. Η κατάβαση έγινε αργά το απόγευμα λίγο πριν το νύχτωμα.

Μέσα στο 2016 έγιναν 38 εξορμήσεις για SOTA συγκεντρώνοντας 232 βαθμούς και βρέθηκα στην 5η Θέση. Για μένα το σημαντικό ήταν η απόκτηση  ενός Ελληνικού βραβείου SOTA. Ήταν αυτό της ακρόασης και η επαφή με τις 10 περιοχές της Ελλάδας. Μου πήρε αρκετά χρόνια διότι έπρεπε κάποιος να ενεργοποιήσει μια περιοχή της Ελλάδος που δεν είχα, την Θράκη ή την Κρήτη.  Ο Συνάδελφος και φίλος από την Κατερίνη ο Γιώργος SV2CNE  πήγε στην Θράκη και ενεργοποίησε την Περιοχή βγαίνοντας και στους 7 μεγακύκλους για τον ελλαδικό χώρο. Θέλω να τον ευχαριστήσω και δημόσια για το QSO αυτό.

Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους εσάς που επικοινωνήσατε μαζί μου στις εξορμήσεις μου για SOTA, αλλά και όλους εσάς που προσπαθήσατε να επικοινωνήσετε χωρίς να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα λόγω διάδοσης.

Το Alpineclubtripolis και εγώ προσωπικά σας ευχόμαστε

Καλή Χρονιά Ευτυχισμένο το 2017 !

Ότι επιθυμεί ο καθένας από εσάς να πραγματοποιηθεί!

Υγεία & Ευτυχία σε όλο τον κόσμο !

Καλές Ορειβατικές και Σοταδικες Εξορμήσεις !!!!

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΜΕ GPS - ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΡΕΙΑ 2375m.

ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ SV3GLI/P SOTA GREECE SV/PL-169 ΧΕΛΜΟΣ 2355m. - SV/PL-047 ΚΛΩΚΟΣ 1778m. - SV/PL-159 ΨΗΛΟ ΒΟΥΝΟ 1503m. - SV/PL-116 ΣΑΪΤΑΣ 1812m.

Ο ιδανικός καιρός για μια επιτυχημένη πεζοπορία και SOTA είναι η ηλιοφάνεια χωρίς άνεμο. Εάν αυτό πέφτει και Κυριακή  τότε όλα είναι τέλεια. Το μήνα Οκτώβριο ξεκινήσαμε με μια διπλή εξόρμηση  στο Χελμό και στον Κλωκό.

Στο Χελμό έχουμε πάει αρκετές φορές  κατά την ενασχόληση μας με την ορειβασία. Έχουμε ανέβει με τον Γιάννη  απ’ όλες τις διαδρομές που μπορούν να σε οδηγήσουν  στην Ψηλή Κορυφή. Η φετινή ήταν προγραμματισμένη να γίνει από τον δρόμο που περνά από του πουλιού τη βρύση και βγαίνει στην στρούγκα και ύστερα στο τηλεσκόπιο Αρίσταρχος.

Ο χωματόδρομος ξεκινά λίγο πριν το σαλέ του χιονοδρομικού και μας οδηγεί μέσα στο δάσος από την πίσω πλευρά του Αυγού.

Στο διάσελο αφήσαμε το αμάξι και σε 15 λεπτά χαλαρού περπατήματος φτάσαμε στην κορυφή. Είχε αραιή νέφωση και αεράκι να σε δροσίζει.

Συναρμολόγησα την κατευθυνόμενη κεραία 3 στοιχείων και άρχισα τις επαφές. Πρώτος απάντησε ο SY9BDJ  ο Χρήστος από την Κρήτη. Στην συνέχεια άλλαξα συχνότητα και άκουσα γνωστές φωνές συναδέλφων. Έκανα διακοπή, αμέσως δέχτηκαν να μου απαντήσουν στις κλήσεις μου.  Ακούστηκαν όλοι , ο Μηνάς SV1ELI, ο Νίκος SV1EIG, ο  Μιχάλης SV1ONV, ο Γιώργος SY1DWR  και ο SV1EIW όλοι τους από την περιοχή της Αττικής.

Έν τω μεταξύ εντόπισαν και κάποιες μικρές διακοπές  στην ομιλία που οφειλόταν στον κονέκτορα του καλωδίου της κατευθυνόμενης κεραίας. Άλλαξα κεραία βάζοντας  την Diamond RH770 τα σήματα ήταν χαμηλότερα από πριν, αλλά χωρίς διακοπές. Μετά από ένα διάλειμμα μαζέψαμε τα πράγματα μας και επιστρέψαμε στο αμάξι.  Επόμενο βουνό ο Κλωκός πάνω από το χωριό φτέρη. Μετά από οδήγηση σε στενό και με πολλές στροφές αποφεύγοντας τις πολλές λακκούβες φτάσαμε στην βάση του Κλωκού στο Αχαϊκό χωριό.

Εκεί αφήσαμε το αμάξι,  πεζοπορήσαμε  ως τη κορυφή  που βρίσκεται το εκκλησάκι.

Δίχως καθυστερήσεις  στήσαμε με τον Γιάννη την κεραία και κατευθείαν έγιναν επαφές στα βραχέα κύματα.  Έπρεπε να συντομεύω στις επαφές ώστε να προλάβουμε να κατεβούμε πριν δύσει ο Ήλιος.

Επιστρέψαμε στην Τρίπολη το βράδυ  κουρασμένοι και συνάμα γεμάτοι ενέργεια και απίθανες εικόνες από τα βουνά.

Η επόμενη εξόρμηση στο Ψηλό βουνό στο Βαλτεσινίκο Αρκαδίας. Η διαδρομή απίθανη μέσα στο ατελείωτο ελατοδάσος.  Το ψηλό βουνό όσο εύκολο φαίνεται τόσο σε μπερδεύει. Η χρήση GPS  κρίνεται απαραίτητη.  Η απόλυτη ησυχία, μόνο που και που τα γαυγίσματα των τσοπανόσκυλων που φυλούσαν τα κοπάδια στα χαμηλά έσπαζαν την μονοτονία.  Έστησα την κεραία στην κορυφή  μια Inverted V έγιναν  17  επαφές με συναδέλφους από την Ευρώπη. Στα VHF δεν έγινε κάποια επαφή λόγω των ανάγλυφων των μεγάλων βουνών. Η επιστροφή έγινε από το ίδιο μονοπάτι.

Τελευταία εξόρμηση για τον μήνα Οκτώβριο ήταν στο βουνό Σαϊτάς. Ο καιρός ήταν βροχερός. Προσεγγίσαμε το χωριό Λυκούρια και στο διάσελο  δίπλα στην εκκλησία αφήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε την πεζοπορία. Η ανάβαση στο μεγαλύτερο της μέρος έγινε από το δρόμο που οδηγεί στους παλιούς αναμεταδότες της ΕΡΤ.  Όπου ήταν εφικτό κόβαμε δρόμο για να συντομεύουμε την διαδρομή. Στα μισά της διαδρομής ενώ κινούμασταν μέσα στο σύννεφο μας έπιασε βροχή.  Επιλέξαμε να συνεχίσουμε, απέχαμε μόνο 10 λεπτά από την κορυφή.  Η βροχή σταμάτησε φτάνοντας στην κορυφή.  Με τον φορητό πομποδέκτη ξεκίνησα τις κλήσεις στα VHF ευτυχώς αμέσως ανταποκρίθηκαν πολλοί συνάδελφοι. Η μεγαλύτερη συμμετοχή  στις τελευταίες εξορμήσεις. Όλοι ήθελαν να μάθουν πως ακούγονται και ήταν σύντομοι δίχως φλυαρίες.

Ο Βασίλης SY1AYT/M και ο Alby SV1HX από Αθήνα, ο Βασίλης SV3ISZ από Τολό, ο Βασίλης SV1CNS, ο Κώστας SV1DEK, ο Γιάννης SV1EMY/M, και η Γεωργία SV1QXU από την περιοχή της Αθήνας. Στα βραχέα δεν δοκίμασα ο καιρός δεν ήταν καλός.  Τα μαζέψαμε και φύγαμε λίγο πιο κάτω μας έπιασε πάλι η βροχή.

Οι  εικόνες μοναδικές, υπέροχες, τα αρώματα του δάσους έντονα  και το φρέσκο οξυγόνο  σε κάνει να θέλεις να πας πάλι σε νέες διαδρομές.

ΧΕΛΜΟΣ  ΠΟΥΛΙΟΥ ΒΡΥΣΗ - ΓΙΑΝΝΗΣ - ΚΩΣΤΑΣ

ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ SV3GLI/P SOTA GREECE ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Με μια τριπλή εξόρμηση  στην Αργολίδα τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου με καλοκαιρινό καιρό. Αρχίσαμε με τα Δίδυμα SV/PL-062το πιο ψηλό βουνό στην περιοχή 1121m. Συνομιλήσαμε με τον Βασίλη SV3ISZ  από Τολό, τον Alby SV1HX, τον Τίμη SV1QZG και τον Γιάννη SV1COA από Αθήνα. Δίχως να χάσουμε χρόνο πήγαμε στην απέναντι κορυφή SV/PL-061  Ζυγό 789m. Εκεί ασχοληθήκαμε με τα βραχέα κύματα στους 14 MHz. Συνολικά έγιναν  7 επαφές.  Πήραμε τον δρόμο  της επιστροφής , στο χωριό Αδάμι κάναμε μια στάση στη κορυφή SV/PL-066 Προφήτης Ηλίας  686m. όπου κάνοντας  11 επαφές τελειώσαμε γρήγορα  με σκοπό την υπόλοιπη μέρα να την περάσουμε στην Θάλασσα.

Η επόμενη έξοδος ήταν κοντά στην Τρίπολη στην κορυφή SV/PL-185 Γκράβαρης  1086m. στο γνωστό εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία. Εκπομπή μόνο στα βραχέα με 14 επαφές  συγκομιδή. Αυτή ήταν και η πιο γρήγορη εξόρμηση για SOTA.

Τελευταία εξόρμηση για τον μήνα ήταν στο Παρθένιον Όρος 1215m. SV/PL-042 . Η ανάβαση διήρκεσε 1 ώρα. Ξεκίνησα τις επαφές για το πρόγραμμα SOTA στα βραχέα. Η διάδοση ήταν χάλια με το ζόρι έκανα 3 επαφές, δεν πέρναγε τίποτε. Συνέχισα στα VHF και μίλησα με τον Βασίλη SV3ISZ από το Τολό και τελευταία επαφή έγινε με τον Μάκη SV1MRL από τον Πειραιά που ακουγόταν πολύ δυνατά. Τους ευχαρίστησα και μάζεψα τον εξοπλισμό για να επιστρέψω.

Όση ώρα ήμουν στο Παρθένιον Όρος, οι μπουλντόζες τεμάχιζαν το βουνό για να βάλουν ανεμογεννήτριες. Στο μυαλό μου στριφογύριζε η ιδέα να φωνάξω !!! Το Παρθένι έπεσε!!!  Αλώθηκε το τελευταίο βουνό, τεμαχίστηκε. Πλέον όλα τα βουνά γύρω από το οροπέδιο της Τρίπολης έχουν τεμαχιστεί στο βωμό του κέρδους και της δήθεν πράσινης ανάπτυξης.

Α ξέχασα έχει μείνει το Μαίναλο ! Γρήγορα θα έρθει και η σειρά του.

Να μιλήσω για την πανίδα και την χλωρίδα που καταστρέφουν; όχι φίλοι μου δεν είμαι ειδικός. Που είναι οι επιστήμονες που πρέπει να τα αναφέρουν;

Απορώ, αυτοί οι δήθεν που υπογραφούν τις μελέτες  δεν έχουν τύψεις ;

κοιμούνται ήσυχοι ;

Μόνο λεφτά – λεφτά,  οι αχόρταγοι !

Κατεβαίνω  οργισμένος, στεναχωρημένος και γεμάτος αηδία για  το Παρθένιον Όρος.

Οι αναβάσεις συνεχίζονται και τα στραβά που εντοπίζουμε θα τα αναφέρουμε.

SOTA GREECE - ALINCO DX-70TH

ΤΑΫΓΕΤΟΣ 2405m. SV/PL-001 SOTA ΚΥΡΙΑΚΗ  21/08/2016

Μια από τις τελευταίες  εξορμήσεις του καλοκαιριού ήταν η ανάβαση στον Ταΰγετο. Ο καιρός υπέροχος, μέτρια θερμοκρασία ιδανική για πεζοπορία χωρίς να ζεσταίνεσαι ή να κρυώνεις. Κινηθήκαμε με το αυτοκίνητο μέχρι το καταφύγιο, παρκάραμε φορτωθήκαμε τα σακίδια και κατευθείαν  πήραμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι προς την κορυφή του Ταΰγετου.  Στον Ταΰγετο πάντα τα σαββατοκύριακα θα συναντήσεις  ορειβάτες αφού θεωρείται κλασική ανάβαση για την ορειβασία στην Ελλάδα.

Φτάσαμε στην κορυφή και αμέσως  έστησα την κεραία για επαφές για το πρόγραμμα SOTA. Πρώτα στα βραχέα κύματα στους 14MHz και ύστερα έριξα μια φωνή στα VHF στα 2 Μέτρα. Συνολικά έγιναν 22 επαφές στα βραχέα και μόνο μια στα VHFμε Κεφαλονιά και τον Σταύρο SV0FM.

Στη συνέχεια φωτογραφίες  και κολατσιό στη κορυφή. Η κατάβαση έγινε με αργούς ρυθμούς και πολύ κουβέντα.

Δώσαμε ραντεβού για την επόμενη χρονιά. Η ανάβαση στον Ταΰγετο είναι πάντα μαγευτική.

ΤΑΫΓΕΤΟΣ 2405m.

ΑΡΑΧΝΑΙΟ 1197m. SOTA GREECE SV/PL-057 ΚΑΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ 03/07/2016

Στις αρχές Ιουλίου βρεθήκαμε στα γνώριμα εδάφη της Αργολίδας. Για μπανάκι και βόλτα στο Ναύπλιο πήγαμε κάνοντας μια μικρή παράκαμψη μέχρι το Αραχναίο για SOTA. Ταυτόχρονα το σαββατοκύριακο έτρεχε και το Aegean VHF Contest.

Πρωί Κυριακής κατηφορίσαμε προς τους Δαναούς, όπως και αρκετοί συμπολίτες μας. Σε 1 ώρα είχαμε φτάσει στο Ναύπλιο συνεχίζοντας για Λυγουριό με πορεία προς το βουνό Αραχναίο. Η πορεία γνωστή, φτάσαμε εύκολα μέχρι το αιολικό πάρκο οπού και παρκάραμε. Φορτωθήκαμε σακίδια και τον απαραίτητο εξοπλισμό με τον Γιάννη και μετά από 15 λεπτά φτάσαμε στην κορυφή   Προφήτης Ηλίας στο Αραχναίο SV/PL-057 με Υψόμετρο 1197 m. Το σαββατοκύριακο έτρεχε ο διαγωνισμός Aegean VHF Contest έτσι και εγώ θα έβγαινα μόνο στα 2 μέτρα με διαμόρφωση FM.  Συναρμολόγησα την YAGI 3 Elements και ξεκίνησα τις κλήσεις. Πρώτος ακούστηκε από το Τολό ο Βασίλης SV3ISZ μετά από λίγη κουβεντούλα ειδοποίησε και τους άλλους συναδέλφους της περιοχής να βγουν στα VHF.  Πρωινό Κυριακής και δεν κουνιέται φύλλο στις συχνότητες. Συνομιλήσαμε με τον Σταύρο SV3CIX και τον Δημήτρη SY3BLD από τη Νέα Κίο. Τι καλύτερο να συνομιλείς με φίλους, αξία ανεκτίμητη. Εδώ θέλω να ευχαριστήσω και δημόσια τον Βασίλη SV3ISZ για τις επαφές στα 2 Μέτρα. Όταν θα με ακούσει απο οποιαδήποτε κορυφή ξεσηκώνει όλους τους συναδέλφους από Internet kai Aprs για την παρουσία μου στις συχνότητες. Τελειώνοντας την κουβεντούλα έγινε και μια επαφή με Κρήτη με τον Γιάννη SV9LHS/M. Διαπίστωσα πως πολλοί συνάδελφοι δεν είχαν πάρει μέρος στα contest για διάφορους λογούς. Αμέσως μετά έψαξα στις συχνότητες στα VHF με το φορητό με διαμόρφωση FM να βρω διαγωνιζόμενους για το AEGEAN VHF CONTEST. Ακούστηκαν και έγινε επαφή με τον Μπάμπη SY1AZLαπο την Αττική, τον σταθμό από την Μυτιλήνη SZ8LES και τον σταθμό SZ8NX από Νάξο. Έκανα μερικές κλήσεις δεν άκουσα άλλους. Βέβαια πολλοί ήταν στον αέρα με SSB διαμόρφωση κάτι που δεν είχα εγώ με το φορητό TYT TH-F5. Όσο εγώ συνομιλούσα ο Γιάννης φωτογράφιζε το τοπίο και τα αρχαία κτίσματα στο Αραχναίο. Μαζέψαμε τον εξοπλισμό και φύγαμε από την κορυφή. Η συνέχεια γνωστή, μπάνιο στη Καραθώνα με πολύ καλό καιρό. Πάνω στα μέρη μας ο Μοριάς είχε αγριέψει για τα καλά, ξεσπώντας με καλοκαιρινές καταιγίδες.

Επιστρέψαμε Τρίπολη αργά το βράδυ έχοντας περάσει τέλεια για μια ακόμη φορά εξορμώντας στην Αργολίδα.

ΑΡΑΧΝΑΙΟ 1197m.

ΠΑΡΝΩΝΑΣ SOTA GREECE SV/PL-167 - ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥΡΛΑ 1935m. - SV/PL-069 ΓΑΪΤΑΝΟΡΑΧΗ 1802m. 12/06/2016

Ενα από τα όμορφα βουνά της Πελοποννήσου που συνδυάζει πλούσια βλάστηση στα χαμηλά αλπική εικόνα στα ψηλά και το ξέρουν όλοι για το τσάι του βουνού, μα φυσικά είναι ο Πάρνωνας.  Συνήθως τον επισκεπτόμαστε στα μέσα Ιουλίου. Φέτος αλλάξαμε λίγο τη σειρά και πήγαμε τον Ιούνιο. Η ανάβαση έγινε από την Ρούσσα Πέτρα και από την κορυφογραμμή με ένα υπέροχο καιρό. Επιλέξαμε τη διαδρομή αυτή λόγω της μαγευτικής θέας. Σκοπός μας ήταν το πρόγραμμα SOTA. Η ανάβαση έγινε σε χαλαρούς ρυθμούς, φτάσαμε στη κορυφή όπου βρήκαμε το υψομετρικό σημείο δηλ. το κολονάκι πεσμένο.

Μαζί μου είχα τη νέα μου κεραία, κατασκευασμένη σε ένα μπατόν ορειβασίας. Yagi με 3 στοιχεία  αλουμινίου έχοντας χρησιμοποιήσει υλικά που είχα σε περίσσεμα στο εργαστήριο. Όλη η κατασκευή  έγινε με κριτήριο το μικρο μέγεθός της ως προς την συσκευασία και τον όγκο της όταν είναι κλειστή. Δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα μια κανονική  κεραία Yagi για τα 2 Μέτρα. Κάναμε διάλειμμα στη κορυφή, κολατσίσαμε και μετά στήσαμε την Inverted V για τα βραχέα. Την αφήσαμε να περιμένει και ξεκίνησα τις επαφές στα 2 Μέτρα. Πρώτος ακούστηκε ήταν Βασίλης SV3ISZ από το Τολό Αργολίδας. Η διάδοση ήταν καλή και αμέσως έγιναν επαφές με Κρήτη με τον Γιάννη SV9LHS από το Ρέθυμνο και τον Χριστόφορο SV9BDJ. Συνομιλήσαμε με τον Σταύρο SV3CIX από  Τολό και φυσικά έγιναν επαφές από Αττική με τον Βασίλη SV1BPP και τον Κωνσταντίνο SY1BFM. Στη συνέχεια έγιναν επαφές στους 14 MHz στα βραχέα με Ευρωπαϊκούς Σταθμούς. Μέσα στο γενικό χαμό ακούστηκαν και δυο ελληνικοί σταθμοί Portable από την Πεντέλη. Ο SV1ZJ και ο Βασίλης SV1VN. Τελειώνοντας από τα βραχέα κύματα γύρισα πάλι στα VHF. Δεν ακούστηκε κάποιος άλλος. Όλες οι επαφές έγιναν με 4 Watt και την Yagi.

Μαζέψαμε τον εξοπλισμό και αποχωρήσαμε από την κορυφή του Πάρνωνα, Μεγάλη Τούρλα. Κατά την διαδρομή μαζέψαμε λίγο τσάι .Ήταν νωρίς για μάζεμα ήθελε επιλογή και ψάξιμο. Φτάσαμε στο αυτοκίνητο και κατευθείαν κινηθήκαμε για την επόμενη κορυφή λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω. Η  Γαϊτανοράχη είναι μια εύκολη κορυφή σε 20 λεπτά βρισκόμασταν στην κορυφή. Εδώ ξεκίνησα κατευθείαν επαφές στα 2 Μέτρα. Πρώτος ακούστηκε από την Κρήτη ο Γιώργος SV9KNK, ο Παναγιώτης SV3PML/MM ( Mobile Maritime )  ο βασιλης SV3ISZ από Τολό ο Γιώργος SV1RH από Αθήνα, ο Ευθύμης SY9AOT από Χανιά και ο Λυκούργος SV1GZL από Αθήνα. Όλοι τους ακούστηκαν δυνατά καθαρά. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους Έλληνες συναδέλφους που επικοινώνησαν μαζί μου.

Τραβήξαμε μερικές φωτογραφίες το τοπίο και κατεβήκαμε από την κορυφή. Η περιπλάνηση μας στο Πάρνωνα είχε τελειώσει. Περάσαμε υπέροχα ανανεωθήκαμε και δώσαμε ραντεβού για του χρόνου.

ΠΑΡΝΩΝΑΣ ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥΡΛΑ 1935m.

ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ ΜΑΙΟΥ SOTA SV/PL-122 - ΜΑΔΑΡΑ 1585m. - SV/PL-120 ΞΕΡΟΒΟΥΝΙ 1571m. 15/05/2016 - SV/PL-137 ΠΡ. ΗΛΙΑΣ ΑΣΣΕΑ 1117m. SV/PL-130 - MANIATH 947m. - SV/PL-129 TΣΕΜΠΕΡΟΥ 1252m. 29/05/2016

Το μήνα Μάιο έγιναν για το SOTA δυο εξορμήσεις σε κορυφές χαμηλού υψόμετρου. Σκοπός των εξορμήσεων ήταν να βρισκόμαστε σε καλή προπονητική κατάσταση και φυσικά η συλλογή βαθμών για το χόμπι μας. Στις 15 Μαΐου βρεθήκαμε στο δυτικό Μαίναλο στη κορυφή Μαδάρα SV/PL-122 με υψόμετρο 1585 m. Η διάδοση δεν ήταν καλή. Στους 7 μεγακύκλους έγιναν δυο επαφές με τον Γιάννη SV9RGI από Κρήτη και τον IW3AGO από Ιταλία. Στα 2 Μέτρα ακούστηκαν δυνατά καθαρά ο Δημήτρης SV3JZS από τον Πύργο Ηλείας, ο Διονύσης SV8EAY από Ζάκυνθο και ο Βαγγέλης SV8EP από την Κεφαλλονιά και τέλος ο Σάκης SV8RHR από Ζάκυνθο. Τους ευχαρίστησα όλους και αποχωρήσαμε από την κορυφή. Σειρά είχε το Ξεροβούνι SV/PL-120 πάλι στο δυτικό Μαίναλο. Ανάβαση μιας ώρας, στήσιμο του εξοπλισμού για το Πρόγραμμα SOTA. Οι 7 μεγάκυκλοι ήταν η συχνότητα που ξεκίνησα να κάνω κλίσεις δυστυχώς η διάδοση και η απροθυμία ελληνικών σταθμών κράτησε χαμηλά τις επαφές. Ακούστηκαν από την Ευρώπη συγκεκριμένα από  Ισπανία ο EA2LU, από Αγγλία ο G0FEX και τέλος από Γερμανία ο DF5WA. Συνέχισα με τους 14 μεγακύκλους και συνομίλησα με 14 σταθμούς από την Ευρώπη. Πριν κλείσω με τις επαφές έκανα ένα πέρασμα και από τους 145 μεγακύκλους. Έγινε επαφή με τον Σταύρο SV0FM από Κεφαλλονιά και τον Σπύρο SV8NAJ από Ζάκυνθο. Επιστροφή στη Τρίπολη το μεσημέρι μέσα από το καταπληκτικό δάσος του Μαινάλου. Η δεύτερη εξόρμηση έγινε προς το τέλος του μήνα στις 29 Μαΐου. Ξεκινήσαμε από τον Προφήτη Ηλία 1117m. SV/PL-137 στην Άνω Ασσέα, στη συνέχεια πήγαμε στο Μανιάτη 947m. SV/PL-130 και η τελευταία κορυφή ήταν η Τσεμπερού 1252m. SV/PL-129. Όλες οι επαφές έγιναν στους 14 μεγακύκλους με ευρωπαϊκούς σταθμούς. Μέχρι το μεσημέρι είχαμε τελειώσει την προπονητική μας έξοδο. Μπροστά μας βρίσκεται το καλοκαίρι με μειωμένη δραστηριότητα για το αγαπημένο μας χόμπι, το SOTA. Είναι ώρα για θάλασσες και παραλίες!

SV3GLI/P ON SV/PL-122 ΜΑΔΑΡΑ 1585 m.

ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ SOTA SV/PL-111 - ΟΛΙΓΥΡΤΟΣ 1935m. - SV/PL-141 ΣΚΙΑΘΙΣ 1778m. 17/04/2016 - SV/PL-119 ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ΚΟΚΚΙΝΟΒΡΥΣΗΣ 1547m. 23/04/2016

Τις τελευταίες μέρες του Απριλίου  λίγο πριν από το Πάσχα έγιναν δυο ωραίες εξορμήσεις. Μια διπλή εξόρμηση στον Ολίγυρτο 1935m. και στον Σκιάθις 1778m.την ίδια  ημέρα και μια προπονητική εξόρμηση στον Προφήτη Ηλία Κοκκινόβρυσης 1547m. Η ανάβαση στον Ολίγυρτο ξεκίνησε  με πολύ καλό καιρό σχετικά νωρίς το πρωί. Από το διάσελο της Κανδήλας και το εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία. Κινηθήκαμε στο σηματοδοτημένο μονοπάτι  που ξεκινά από τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας και σιγά-σιγά ανεβήκαμε προς την ράχη του βουνού. Με καλό ρυθμό φτάσαμε στις λάκκες, εκεί κάναμε μια ολιγόλεπτη στάση. Συνεχίσαμε την ανάβαση θαυμάζοντας ταυτόχρονα τις γύρω κορυφές και την καθαρότητα του γαλανού ουρανού.

Φτάνοντας στη Πηγή κάναμε και την τελευταία στάση πριν την Κορυφή. Η ροη του νερού είναι μειωμένη αλλά συνεχείς. Γεμίσαμε τα παγούρια αφού πρώτα ξεδιψάσαμε και συνεχίσαμε στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής.

Στη κορυφή άρχισε και συναρμολόγηση των κεραιών  για το πρόγραμμα SOTA. Για κεραία χρησιμοποιήθηκε μια Inverted V  για τις συχνότητες  14 MHz και  7  MHz. Για τους 145 MHz είχαμε μια κεραία SLIM JIM. Ξεκίνησα από τους 14 μεγακύκλους και η ανταπόκριση ήταν καλή με αρκετούς συναδέλφους από ευρωπαϊκές χώρες. Από τον Ελλαδικό χώρο στους 14 μεγακύκλους ακούστηκαν δυο σταθμοί ο Δημήτρης SV3JZS  και ο Νίκος SV1GCX που βρισκόταν στο βουνό του Ελικώνα. Στα 2 Μέτρα ( 145 MHz) έγιναν επαφές με τον Δημήτρη SV3JZS από τον Πύργο Ηλείας,  ο Τίμης SV1QZG από Αθήνα,  ο Γιάννης SV9/SV2BBO/P βρισκόμενος στη Κρήτη από την κορυφή SV/CR-017 κάνοντας SOTA. Στους  7 ΜHz επικοινωνήσαμε με τον Ντίνο SV3IEG/P,  τον Σταύρο SY2BIK/P και τον Σπύρο SV4CDB/P από την κορυφή SV/TL-008.

Κολατσίσαμε  κοιτώντας την απέναντι κορυφή, το Γκριμίνι  και θυμηθήκαμε ωραίες στιγμές από το παρελθόν.

Η κατάβαση έγινε από την ίδια διαδρομή  χωρίς προβλήματα και καθυστερήσεις. Φτάνοντας στο διάσελο της Κανδήλας που είχαμε ξεκινήσει αποφασίσαμε να πάμε και στην απέναντι κορυφή στο Σκιάθις. Νερό είχαμε από την πηγή δίπλα από την εκκλησία  μετρήσαμε τα φαγώσιμα εάν έφταναν και κάναμε μια γερή ξεκούραση βγάζοντας τα αρβύλα να πάρουν τα πόδια μας αέρα.

Μετά από ένα εύλογο διάστημα  ξεκούρασης  ετοιμαστήκαμε για την ανάβαση. Γνωρίζοντας την διαδρομή ξέραμε ότι όταν φτάσουμε στο μικρό εξωκκλήσι του Αγίου Κωνσταντίνου σχεδόν έχουμε ανεβεί το βουνό. Έτσι κι έγινε ο ρυθμός στην αρχή είναι αργός, σκόπιμα βέβαια ανεβάζοντας  τον ρυθμό μας κατά την ανάβαση.  Φτάσαμε στο εξωκκλήσι κάνοντας εκεί την πρώτη στάση.  Ξεκουραστήκαμε πήραμε μια ανάσα φάγαμε ένα φρούτο και συνεχίσαμε στην κορυφογραμμή.

Ο άνεμος μας δροσίζει και μας αναζωογονεί, πλησιάζουμε στη κορυφή του Σκιάθις. Κάθε ανάβαση μοναδική σε αυτό το βουνό. Πατώντας στην κορυφή του Σκιάθις ετοιμάσαμε αμέσως κεραία και μηχανήματα. Όσο εγώ ήμουν απασχολημένος με τις επαφές  για το SOTA ο Γιάννης έβγαζε φωτογραφίες. Λίγες επαφές δώδεκα στον αριθμό στους 14 MHz. Θα μπορούσα να κάνω περισσότερες αλλά μετά από δυνατές αναβάσεις πρέπει να κρατήσεις δυνάμεις και για την κατάβαση.

Κολατσίσαμε, μαζέψαμε τα πράγματα μας και αρχίσαμε την κατάβαση. Η διαδρομή απαιτεί σταθερά πατήματα και καθαρό μυαλό. Έξαλλου αυτή είναι η ομορφιά του βουνού. Βέβαια υπάρχουν κι άλλες διαδρομές από εκεί  που πηγαίνουν οι πολλοί. Εμείς πάμε να θαυμάσουμε το τοπίο κατεβαίνοντας μέσα από τα βράχια και τα έλατα.

Επιστρέψαμε στο εκκλησάκι στο διάσελο μετά από 10 ώρες στη φύση με έναν υπέροχο καιρό και πολύ καλή διάθεση.  Γυρίσαμε ευχαριστημένοι  στην Τρίπολη έχοντας κάνει  διπλή ανάβαση σε Ολίγυρτο και Σκιάθις.

Η επόμενη ανάβαση έγινε λίγο πριν την Μεγάλη Εβδομάδα και είχε μορφή προπονητικού  χαρακτήρα. Ξεκινήσαμε από την πηγή της Κοκκινόβρυσης  στην Αλωνίσταινα.  Πρωί Σαββάτου  ανεβήκαμε στην κορυφή Προφήτης Ηλίας  σε 40 λεπτά. Έγιναν επαφές για το Πρόγραμμα SOTA  μόνο στους 14 MHz. Η επιστροφή έγινε από την ίδια διαδρομή. Το μεσημέρι επιστρέψαμε Τρίπολη έχοντας αποφασίσει να μην κάνουμε άλλες εξορμήσεις μέχρι να περάσουν οι γιορτές του Πάσχα.

ΣΚΙΑΘΙΣ 1778m. - ΓΙΑΝΝΗΣ

SV/PL-098 ΑΡΤΕΜΙΣΙΟ 1772m. SV/PL-134 ΤΣΟΥΓΚΑ 1371 m.SOTA GREECE SPRING PARTY 03/04/2016

Σειρά στις ανοιξιάτικες εξορμήσεις του Alpine Club Tripolis είχε το Αρτεμίσιο, ανάβαση στη κορυφή Κούτρουλος και μάλιστα με συμμέτοχη στο Sota Greece Spring Party. Από το βράδυ όλα ήταν έτοιμα, μπαταρίες καλώδια κεραίες VHF βραχέα για 14 & 7 MHz όλα τα απαραίτητα για την ανάβαση είχαν τοποθετηθεί με προσοχή στα σακίδια.  Το πρωί της Κυριακής αναχωρήσαμε από την Τρίπολη για Νεστάνη  με τελικό προορισμό τη βρύση του Μπρακατσάκι.  Η ανάβαση ξεκίνησε από το γνωστό μονοπάτι  που ανεβαίνει ψηλά και τραβερσάροντας την πλαγιά  συναντάμε αραιά και  που  την παλιά σήμανση που σε οδηγεί στην διασταύρωση των μονοπατιών  που έρχεται από τις Καρυές.  Το ακολουθούμε  και βγαίνουμε στην Κορυφή.

Ήμαστε στην κατάλληλη ώρα που είχαμε δηλώσει ότι θα βγούμε στο αέρα για το Sota Greece Spring Party. Συναρμολογήσαμε την κατευθυνόμενη κεραία  Yagi  3 στοιχείων, στήσαμε τον ιστό έχοντας πάνω την Inverted V για τους 7 & 14 MHz και φυσικά την Γαλανόλευκη Σημαία που  αφήνεται στον άνεμο να κυματίζει και να σε μαγεύει με την όψη της και το ήχο της.

Με βοηθό τον Γιάννη να χειρίζεται την Yagi ξεκίνησα τις επαφές στα VHF. Συνολικά έγιναν 27 επαφές από όλη την Ελλάδα με την πιο μακρινή από την Κρήτη με τον Βασίλη SV9KNN/P από την κορυφή SV/CR-023. Στους 7 MHz η διάδοση μαζί με το contest ήταν χάλια, ενώ στους 14 MHz έγιναν επαφές με Ευρωπαϊκούς Σταθμούς με εξαίρεση  τον Ανδρέα SV1AVE από την Αθήνα και τον Μιχάλη SV2HSZ/P  που βρισκόταν στη κορυφή SV/MC-034.

Όσο εμείς ασχολούμασταν με το SOTA έρχονται στην κορυφή 3 ορειβάτες. Τους χαιρετάμε και διαπιστώνουμε ότι είμαστε γνώριμοι  από παλιότερες αναβάσεις. Εγώ συνέχισα λίγο ακόμη με τον ασύρματο  ενώ ο Γιάννης κουβεντιάζει με τους συνορειβάτες  από το Ναύπλιο. Είναι ο Δήμος, ο Γιώργος από το Ναύπλιο και ο Αγγελής  που το ξέραμε από παλιά. Συζητάμε για κοινές αναβάσεις που είχαμε κάνει σε Σμόλικα και τον Γράμμο και για αλλά βουνά. Προβληματιζόμαστε  για το περιβάλλον που απειλείται  από την ανθρωπινή παρέμβαση. Η κουβέντα έχει πάρει ωραίες διαστάσεις και κανείς δεν βιάζεται να κατεβεί από την κορυφή.

Μαζέψαμε τα πράγματα μας βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες με τους φίλους μας από το Ναύπλιο και κατηφορίσαμε μαζί  στο μονοπάτι που αυτοί οι ίδιοι είχαν σηματοδοτήσει με απόλυτη ακρίβεια και επιτυχία. Φτάσαμε μαζί μέχρι την διασταύρωση που χωρίζουν τα μονοπάτια, χαιρετηθήκαμε και ελπίζουμε να τους ανταμώσουμε και πάλι σε κάποια κορυφή.

Γραμμή τώρα για το εξωκκλήσι της Αγίας Παρασκευής και την βρύση του Μπρακατσάκι . Φτάνοντας εκεί, κάναμε ανεφοδιασμό σε νερό κολατσίσαμε  κάνοντας μια ολιγόλεπτη ξεκούραση.

Θα  πάμε και στην κορυφή SV/PL-134 Τσούγκα. Πήραμε το αυτοκίνητο και κινηθήκαμε μέχρι την στρούγκα και τα βοσκοτόπια του Μαυρόγιαννη. Ανηφορίσαμε μέσα στο μεσημέρι  την ράχη που οδηγεί στον ανεμοδείκτη και στη συνέχεια στο μονοπάτι που μας πάει στην κορυφή Τσούγκα. Μπροστά ένα κοπάδι από αίγες. Φτάνοντας στην κορυφή  στήσαμε κεραία μόνο για τους 14.320 MHz και βγήκαμε με καλή διάδοση κάνοντας αρκετούς Ευρωπαϊκούς σταθμούς αλλά και Αμερική. Ξαφνικά εκεί που μιλούσα με πατάνε δυο Γερμανοί σαν να μην υπάρχει κανείς. Μην ξανακούσω λοιπόν παράπονα για Έλληνες Ραδιοερασιτέχνες από Ευρωπαίους.  Αρκετά πια !!! Δυστυχώς δεν είχα την διάθεση μέσα στη κούραση να τους ηχογραφήσω. Το θέμα είναι ότι χάθηκε μια καλή διάδοση σήματος για μακρινές αποστάσεις.

Τα μαζέψαμε και επιστρέψαμε σιγά –σιγά από την ίδια διαδρομή. Είναι ήδη απόγευμα επιβιβαστήκαμε  στο αμάξι παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής για Τρίπολη. Ευχαριστημένοι από την εξόρμηση μας, που συναντήσαμε παλιούς φίλους συνορειβάτες και περάσαμε μια μέρα στη φύση, ενώ πήγαμε πολύ καλά στο Sota Greece Spring Party.

Πάντα Ψηλά !!!

ΑΡΤΕΜΙΣΙΟ 1772 m.

ΑΪΝΤΙΝΗΣ 1849m. SV/PL-126 SOTA  27/03/2016

Μια από τις κλασικές πεζοπορίες  που κάνουμε κάθε  έτος  περιλαμβάνει ανάβαση  στον  Αϊντίνη 1849m. Φέτος  λίγο πιο νωρίς λόγω καλύτερου καιρού φαινομενικά τουλάχιστον. Γνωρίζαμε από την προηγούμενη μέρα ότι ο καιρός θα ήταν άστατος. Το πρωί ξεκινήσαμε με ηλιοφάνεια  για το χωριό Ροεινο. Η θερμοκρασία είχε πέσει και κυμαινόταν σε φυσιολογικά επίπεδα για την εποχή. Φτάνοντας στην πλατεία του χωριού  τα πρώτα συννεφάκια εμφανιστήκαν  από δυτικά. Εμείς απτόητοι  και αποφασισμένοι  αφήναμε το χωριό και μπαίνοντας στο μονοπάτι  ανηφορίσαμε μέσα στο δάσος περιτριγυρισμένοι από κελαϊδίσματα  των πουλιών και τα αρώματα της φύσης. Στην Αϊντινόλακα έγινε η καθιερωμένη στάση. Ο καιρός αγριεύει , φυσάει, εμείς όμως συνεχίζουμε την ανάβαση με τα ισοθερμικά, εάν ήταν άλλοι θα είχαν βάλει τζάκετ ! Λεπτομέρειες  λέμε με τον Γιάννη και θυμηθήκαμε μια ανάβαση με τόση ομίχλη που δεν έβλεπες τίποτε ! θυμάμαι τότε βάζαμε σημάδια με πέτρες,  παλιά δεν είχαμε GPS.

Λίγο πριν φτάσουμε στην κορυφή ο Χρήστος SV2OXS με είχε πάρει τηλέφωνο και συνομιλούμε για το πώς είναι ο καιρός, σε πόση ώρα θα είμαι στην κορυφή κλπ.  Είμαστε περικυκλωμένοι από σύννεφα, ο  Χρήστος είναι έτοιμος με τους πομποδέκτες του για να συνομιλήσουμε και να με σποτάρει.  Οι πρώτες χιονιδες πέφτουν πάνω μας, το κρύο είναι υποφερτό,  μετά από 1: 50 λεπτά βρισκόμαστε στη κορυφή του Αϊντίνη. Μια ανάσα λίγο νερό και αμέσως συναρμολογήσαμε την κεραία για τα 40 μέτρα. Ετοίμασα τον πομποδέκτη και ξεκίνησα. Αμέσως ο Χρήστος απάντησε και με σποτάρισε κατευθείαν.  Έγιναν 13 επαφές, τα δάχτυλα μου είχαν παγώσει,  δεν θα έβγαινα σε άλλες μπάντες, με τέτοιο καιρό δεν ρισκάρεις περισσότερο. Τους ευχαρίστησα όλους  για τις επαφές,  τα μαζέψαμε γρήγορα και φύγαμε από την κορυφή.

Time

09:11z

SY1ADK/2

YIANNIS THANKS ALL STATION 73

Πάνω στα ψηλά είχε αρχίσει να ρίχνει χιόνι, χάνοντας υψόμετρο το ψιλόβροχο ήταν θέμα χρόνου. Φτάνοντας στο χωριό έπιασε βροχή κανονικά. Αλλάξαμε γρήγορα μπήκαμε στο αυτοκίνητο και επιστρέψαμε στην Τρίπολη, όπου το γλεντήσαμε με ένα καλό γεύμα απολαμβάνοντας την ζεστασιά και την Θαλπωρή του σπιτιού !

ΑΙΝΤΙΝΗΣ 1849m.

ΜΑΙΝΑΛΟ - ΞΕΡΑΚΙΑΣ 1711m. - ΜΕΣΟΒΟΥΝΙ 1718m. - ΤΖΕΛΑΤΗ 1868m. SOTA  21/03/2016

Πρωί Δευτέρας με καλό καιρό ανηφορίσαμε για Μαίναλο, Οροπέδιο Οστρακίνας με αφετηρία το Παρκινγκ του Χιονοδρομικού Κέντρου Μαινάλου. Ξεκινήσαμε για SOTA  σε μια από τις κορυφές του βουνού πίσω από το Σφενδάμι, τον Ξερακιά. Εύκολο μονοπάτι μέσα σε ελατοδάσος με τη φύση να έχει αρχίσει να ξυπνά από τον λήθαργο του χειμώνα.

Μετά την σάρα μια ανηφοριά και βρεθήκαμε στην κορυφογραμμή σε λίγο φτάσαμε στη κορυφή. Στήσαμε την κεραία για τους 14 MHz, πρωί ακόμη, έκανα λίγες επαφές με συναδέλφους από την Ευρώπη.

Επιστρέψαμε αμέσως  από την ίδια διαδρομή, ένα πρόχειρο κολατσιό και φύγαμε με κατεύθυνση το οροπέδιο ρούχοι. Δίχως περιττές καθυστερήσεις ξεχυθήκαμε για την κορυφή Μεσοβούνι ,  ανηφορίσαμε μέσα στο δάσος . Εδώ δεν υπάρχει μονοπάτι  αλλά το γνωρίζουμε καλά από τις προηγούμενες αναβάσεις.  Ξανά τα ίδια φτάνοντας στην κορυφή , SOTA στα βραχέα με καλές και δυνατές επαφές. Ένα σνακ λίγες φωτογραφίες, ξεκούραση απολαμβάνοντας  φανταστικές εικόνες που μας περιβάλλουν.

Επιστροφή στο αμάξι ανεφοδιασμός νερού και κολατσιού  και γρήγορα στο μονοπάτι για Τζελάτη με καλή σήμανση μέσα στο δάσος  πιο πάνω έχει τα λαθάκια του χωρίς να αποτελεί πρόβλημα.  Το χιόνι που συναντήσαμε στα αλπικά εισβάλει στα άρβυλα και δροσίζει τα ταλαιπωρημένα πόδια μας.

Φτάσαμε στην κορυφή Τζελάτη μέσα σε ριπές ανέμου. Πλησιάζει απόγευμα και ο καιρός αγριεύει κάνοντας αισθητό το κρύο. Βρήκαμε  ένα απάνεμο σημείο στην παλιά καλύβα προφύλαξης. Εκεί στήσαμε την κεραία και άρχισα τις επαφές για το πρόγραμμα SOTA. Έχοντας φτάσει γύρω στις 10 επαφές ένας συνάδελφος chaser με πληροφορεί  ότι η μπαταρία έχει πέσει και χαλάει η διαμόρφωση  του μηχανήματος.

Φυσικό επακόλουθο με τόσες επαφές και στις 3 κορυφές  η παλαιωμένη μπαταρία μολύβδου να φτάνει στα όρια της. Κάνω 2 επαφές και σταματώ .

Ο χρόνος που απομένει μέχρι το νύχτωμα είναι 2 ώρες. Τόσο θέλουμε να επιστρέψουμε στο αμάξι. Φτάσαμε στο αμάξι λίγο πριν το νύχτωμα. Κατηφορίσαμε προς τον Καρδαρά  με τα φώτα και συνεχίσαμε προς Τρίπολη.

Μια ολόκληρη μέρα στην καρδιά του Μαινάλου, γεμίσαμε οξυγόνο όμορφες εικόνες και ευχαριστημένοι πλησιάζουμε στην Τρίπολη. Το Μαίναλο μας περιμένει ξανά, κορυφές , Sota, Φύση, ορειβασία, ζώντας το όνειρο μας . Η περιπέτεια δεν τελειώνει ποτέ!

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΜΕ GPS

ΤΟΥΡΛΑ 1492m. ΑΡΤΕΜΙΣΙΟ SOTA SV/PL-136  06/03/2016

Μια σύντομη εξόρμηση στην κορυφή Τούρλα  1371m. τη δεύτερη σε ύψος κορυφή του Αρτεμισίου. Κυριακή με καλό καιρό αφήσαμε την Τρίπολη και ανηφορίσαμε για την Νεστάνη και με πορεία για τις Καρυές. Στο τέλος του ασφαλτόδρομου βρίσκεται η αρχή  του τοπικού μονοπατιού.

Βέβαια το έργο της ασφαλτόστρωσης είναι σε εξέλιξη, τα μηχανήματα οδοποιίας  δουλεύουν για να τελειοποιήσουν  το δρόμο μέχρι τις Καρυές Αργολίδας ή τηλεοπτικά  Κολοκοτρονιτσι. Με το που κατεβήκαμε από το αμάξι  διαπιστώσαμε  το άνυδρο τοπίο, δεν υπήρχαν πουθενά τρεχούμενα νερά,  λιμνούλες που συναντούσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Ο φετινός χειμώνας  δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα κι ένας λόγος είναι και το Ελ-νινιο.

Αρχίσαμε την ανάβαση  από το σημαδεμένο μονοπάτι  προς την κορυφογραμμή.  Περάσαμε από τα βράχινα περάσματα και συνεχίσαμε για την κορυφή με το άνεμο να μας προκαλεί ευεξία. Σε 1:20 λεπτά είχαμε φτάσει στο προορισμό μας.

Πρώτα κάναμε ένα καλό κολατσιό με δυο υπέροχα σάντουιτς και ύστερα στήσαμε την κεραία. Ένα δίπολο σε διάταξη Inverted V  για τους 7 MHz και για τους 14 MHz. O Γιάννης ασχολείται με την φωτογράφηση του τοπίου και εγώ ξεκίνησα να κάνω κλήσεις.

Η διάδοση είναι καλή, χρόνο είχαμε αρκετό και επιβάλλεται κουβεντούλα και κλήσεις  με  Έλληνες συναδέλφους στους 7 ΜHz.  Ο SV2FLM Λάζαρος και ο Χρήστος  SV2OXS από την Κατερίνη, SV8JTS/P Οδυσσέας και ο  SV8GXQ/P  Ισίδωρος από την Χίο, ο Κώστας SV2HWH/QRP από την Θεσσαλονίκη, Ο Δημήτρης κινούμενος στην Χαλκιδική SV2RSH/M , ο Παναγιώτης SV1HKH από το Αγρίνιο,  ο Νίκος SV9KNK από το Ρέθυμνο, και μια επαφή από την Ρωμανία ο  YO9RIS, στη συνέχεια ο Χρήστος SV2GWI από Θεσσαλονίκη, ο Νίκος  SV9KNL από Ρέθυμνο, ο Ακρίτας από την πόλη της Θεσσαλονίκης SV2RNN, ο Κλεάνθης SV1JSY/P και ο Στράτος  SV1PMH από την Αθήνα, και τελειώνοντας τις κλήσεις στα 40 μέτρα έγινε επαφή με τον Μανώλη SV3DVO από την Πάτρα. Εδώ θέλω να ευχαριστήσω τον Οδυσσέα και τον Ισίδωρο από την Χίο για το βίντεο με τις επαφές !!! https://youtu.be/ka_FVJWxsh8

Άφησα τα βραχέα για λίγο και συνέχισα με τα VHF.Έχοντας φέρει μαζί μου μια Yagi 3 Στοιχείων για καλή εκπομπή και λήψη.  Πρώτος που απάντησε στις κλήσεις μου ήταν ο Βασίλης SV3ISZ από το Τολό,  ο Νίκος SV1GAN από Αθήνα, ο Νίκος SY3BFP από το Ναύπλιο, ο Τρύφωνας SV3GOG από την Κορινθία, ο Σταύρος SV3CIX από το Τολό, ο Μάκης SV1MRL από το Κερατσίνι.

Επιστροφή και πάλι στα βραχέα  στην μπάντα των 20 μέτρων. Αλλά 20 QSO με συναδέλφους από την Ευρώπη κυρίως. Συνολικά έγιναν 41 επαφές σε διάστημα μιας ώρας. Πολύ καλά χωρίς βιασύνες. Εγώ το διασκέδαζα με τον Γιάννη έχοντας φέρει μαζί μας και τις αποκριάτικες μάσκες λόγω των αποκριών.

Τέλος μαζέψαμε τον εξοπλισμό και επιστρέψαμε  από την ίδια διαδρομή. Συνοψίζοντας με μια λέξη μόνο για την εξόρμηση αυτή :

Υπέροχα !!!!

ΤΟΥΡΛΑ 1492m. ΑΡΤΕΜΙΣΙΟ

ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2016 SOTA SV/PL-095 - ΠΑΡΑΒΟΥΝΑΚΙ 1161m.  - SV/PL-125 ΟΜΟΡΦΟΣΤΑΛΟΣ 1794m.

Με δυο εξορμήσεις αποχαιρετήσαμε τον Φεβρουάριο με τον ανοιξιάτικο καιρό. Πρώτα με μια εύκολη εξόρμηση στο Παραβουνάκι 1161m. στον Αχλαδόκαμπο στο γνωστό πάρκο ανεμογεννητριών. Ο καιρός ανοιξιάτικος με λίγο αεράκι να μας θυμίζει ότι κανονικά είναι χειμώνας.

Στήσαμε την κεραία Inverted V για τους 14 μεγακύκλους. Η διάδοση μέτρια προς κακή με αρκετό θόρυβο στην συχνότητα. Ξεκίνησα να κάνω  κλήσεις αλλά ο θόρυβος ανέβηκε αρκετά επιτυγχάνοντας μόνο 8 επαφές. Με τέτοιες συνθήκες εγκαταλείπεις την προσπάθεια. Έκανα μια προσπάθεια να συνεχίσω στους 7 μεγακύκλους αλλά ο θόρυβος ξεπερνούσε 9+10.

Συνέχισα στα VHF στους 145.375 MHz και συνομίλησα με τον SV3ISZ  τον Βασίλη από το Τολό Αργολίδας. Ακουγόταν θαυμάσια. Έκανα μερικές κλήσεις δεν απάντησε κάποιος άλλος. Τα μαζέψαμε γρήγορα και φύγαμε από το βουνό.

Το υπόλοιπο της μέρας το περάσαμε κυνηγώντας στο Κάμπο του Αχλαδοκάμπου.

Η επόμενη ανάβαση  έγινε στις 21 Φεβρουαρίου. Με τέτοιες λιακάδες φεύγεις για πεζοπορία δεν κάθεσαι σπίτι. Επιλέξαμε να πάμε στον Ομορφόσταλο 1794m. στο Μαίναλο. Η ανάβαση ξεκίνησε από τον Προφήτη Ηλία στον Άνω Καρδαρά.  Το μονοπάτι στο μεγαλύτερο του μέρος,  περνά  μέσα από το δάσος με τα έλατα. Βγαίνοντας στις λάκες κινηθήκαμε αριστερά προς  την κορυφή Ομορφόσταλος. Φτάνοντας στην κορυφή όλα είναι τέλεια.

Στήσαμε την μικρή κεραία Inverted V για τους 14 μεγακύκλους. Έγιναν 30 επαφές για το πρόγραμμα SOTA. Συνέχισα στα VHF χωρίς  καμία ανταπόκριση!

Η επιστροφή έγινε από την ίδια διαδρομή,  χαλαρά απολαμβάνοντας το μαγευτικό Μαίναλο.

ΠΑΡΑΒΟΥΝΑΚΙ 1161m. SV/PL-095

ΟΣΤΡAΚΙΝΑ 1981 m. - ΜΑΥΡΗ ΚΟΡΥΦΗ 1818m. - ΒΟΥΡΒΟΥΛΑ 1860m.  ΜΑΙΝΑΛΟ SOTA  ΤΕΤΑΡΤΗ 03/02/2016

Διανύουμε τις Αλκυονίδες ημέρες. Ο καιρός είναι ιδανικός για δραστηριότητες  στην ύπαιθρο. Βγήκαμε και εμείς για ορειβασία και SOTA στο Μαίναλο. Ανηφορίσαμε στο ξέχιονο δρόμο από Καρδαρά έως προς το Χιονοδρομικό Κέντρο Μαινάλου. Το χιόνι λιγοστό, ψηλά στις πλαγιές. Το τοπίο ξερό, το Σαλέ κλειστό μιας και είναι καθημερινή χωρίς χιόνι. Οι μοναδικοί επισκέπτες στην περιοχή ήμασταν εμείς.

Πεζοπορήσαμε στο μονοπάτι  προς την Οστρακίνα. Οι μικρές ποσότητες χιονιού δεν θυμίζουν σε τίποτα ότι διανύουμε την καρδιά του χειμώνα. Ελάχιστο χιόνι στις πλαγιές  σε αντίθεση με το μονοπάτι  ψηλά που κρατούσε το χιόνι  λόγω συμπίεσης από παλιά βήματα αναβάσεων. Φτάσαμε  στην κορυφή χωρίς να βιαζόμαστε, στήσαμε την κεραία σιγά-σιγά  ετοίμασα τον ασύρματο και βγήκα στους  14 MHz. Έγιναν 37 επαφές  εύκολα χωρίς προβλήματα. Στα VHF δεν ακούστηκε κανείς.  Λίγες φωτογραφίες να θυμόμαστε τα λιγοστά χιόνια της χρονιάς. Η κατάβαση έγινε από την βορεινή έτσι να πατήσουμε λίγο χιονάκι, φτάσαμε στο καταφύγιο και συνεχίσαμε για την Μαύρη Κορυφή.

Η ανάβαση στην Μαύρη Κορυφή έγινε από την ράχη πάνω από την στάνη, σε σύντομο χρονικό διάστημα ήμασταν στην κορυφή. Κάναμε ένα καλό κολατσιό και στην συνέχεια πάλι στον αέρα για το Πρόγραμμα SOTA. Έγιναν 16 επαφές μόνο για να μείνει μπαταρία και για την επομένη κορυφή. Κατεβήκαμε και κατευθυνθήκαμε προς την λάκα Κομίνη.

Ανηφορίσαμε για την Βουρβούλα  από δεξιά δίπλα στο ρέμα που βγάζει στην ράχη. Ο καιρός έχει αλλάξει και μας θυμίζει ότι βρισκόμαστε ακόμη στον χειμώνα. Φυσά δυνατά ενώ πιο μακριά στο Ιόνιο πέλαγος ένα λεπτό πέπλο συννεφιάς ετοιμάζεται για την επερχόμενη κακοκαιρία. Με τέτοιο άνεμο δεν κάθεσαι και πολύ στην κορυφή, έγιναν επαφές για το πρόγραμμα SOTA μέχρι που εξαντλήθηκε η μπαταρία.

Τελειώνοντας  με το SOTA βγάλαμε φωτογραφίες και κατεβήκαμε από την Βουρβούλα στη λάκα Κομίνη που είχαμε αφήσει το αυτοκίνητο.

Έχοντας απολάυσει το Μαίναλο για μια ολόκληρη μέρα  δώσαμε ραντεβού να βρεθούμε ξανά στο βουνό του Πάνα σύντομα.

MAINALO

ΜΑΙΝΑΛΟ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΜΕ GPS

ΕΠΑΝΩ ΧΡΕΠΑ 1559 m. SOTA SV/PL-168 ΚΥΡΙΑΚΗ 09/01/2016

Στις αρχές του Ιανουαρίου έγινε η πρώτη εξόρμηση για το SOTA σε ένα αγαπημένο βουνό, την Επάνω Χρέπα 1559m. Η Επάνω Χρέπα βρίσκεται βορειοδυτικά της Τρίπολης  πάνω από το χωριό Περθώρι. Πρωί Σαββάτου ξεκινήσαμε για το χωριό Περθώρι  και συνεχίσαμε για την Ιερά Μονή της Επάνω Χρέπας, μια διαδρομή 10 χιλιομέτρων.

Η ανάβαση έγινε από το κλασικό σηματοδοτημένο μονοπάτι  που ξεκινά δίπλα από την μάντρα του μοναστηριού και κυκλώνει το βουνό. Η  ανάβαση ως την κορυφή διήρκεσε 1 ώρα με χαλαρό ρυθμό. Ο καιρός ήταν πολύ καλός, μόνο ένα ελαφρύ αεράκι θύμιζε ότι βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα.

Στήσαμε με τον Γιάννη την κεραία Inverted V  για τους 7 MHz και τους 14 MHz. Οι πρώτες επαφές έγιναν με τους συναδέλφους από την Κατερίνη που ήταν και αυτοί σε κορυφή για SOTA.

Συγκεκριμένα ο Χρήστος SV2OXS/P και ο Γιώργος SV2NCH/P ήταν στην κορυφή SV/MC-048 Παπά Χωράφια 1589m. Η ανταπόκριση  από τους συναδέλφους ήταν ικανοποιητική στους 7 Μεγακύκλους. Ακολούθησαν ο Γιάννης SV1EMY ο Γιώργος SV2FLL, ο Λάζαρος SV2FLM, ο Κώστας  SV2HJW, ο Ντίνος SV3IEG, ο Ακρίτας SV2RNN και ο Κώστας SV3ALB. Τελειώνοντας με τους 7 μεγακύκλους συνέχισα στους 14 μεγακύκλους  όπου έγιναν αρκετές επαφές με ευρωπαϊκούς σταθμούς. Στους 145 μεγακύκλους δεν ακούστηκε κάνεις.

Ένα μικρό κολατσιό, λίγες φωτογραφίες, μαζέψαμε τον εξοπλισμό και φύγαμε  πάλι από το μονοπάτι.

Εδώ θέλω να τονίσω κάτι παραφωνίες  για το μοναστήρι . Καταρχήν  στην είσοδο του μοναστηρίου  πριν μπεις μέσα στο προαύλιο χώρο έφτιαξαν τουαλέτες κάτι που κτυπάει άσχημα στο μάτι.  Η δύσκολη πρόσβαση στην αρχή για το μονοπάτι δίπλα από την μάντρα.

Εκεί ανακαλύψαμε και έναν αναμεταδότη στα VHF μέσα σε ένα κοτέτσι !!! Έτσι εξηγούνται τα κακαρίσματα που ακούγονται σε αναμεταδότες.

Η πρώτη εξόρμηση έληξε με επιτυχία, το μεσημέρι επιστρέψαμε Τρίπολη.

ΕΠΑΝΩ ΧΡΕΠΑ 1559 m.

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Copyright© 2006 - 2018 Alpine Club Tripolis.All rights reserved.